Alla inlägg den 16 november 2011

Av lailapersdotter - 16 november 2011 15:11

                   





Av lailapersdotter - 16 november 2011 14:46

Varför gillar de t.ex att sova i påsar, lådor etc. ?

En av våra katter Smulan hade kattungar vid namn Tiger och Tusselina.

De hade varit  otroligt busiga och jobbiga för sin mamma, så just då var hon  ganska trött på dem.  


Kattungarna hittade en kasse som låg på golvet. Och kröp in i den båda två..och slogs om utrymmet i den.      




Vad gjorde deras kloka (smått elaka) moder? Jo, hon lade sig på  kassens öppning. Och hur vilt ungarna än protesterade   därinne,   så låg mamma katt lugnt kvar. Man kunde nästan se hur hon log triumferande.     

Lugn och ro för en stund. Just vad hon behövde.  

Av lailapersdotter - 16 november 2011 13:09

 



       

Tiger är min dotter Jessicas katt.

Förut bodde han hos mig, men sedan var jag tvungen att flytta och då kunde jag inte ta med mig Tiger..jag ville så gärna ha honom med, men det gick inte.

Men Jessica tog honom hem till sig och sin man och där bodde det två andra katter..Vincent och Yuffie.

Först bråkade katterna om Ja- vad nu katter bråkar om. 




Men det hela slutade lyckligt, och katterna trivs nu bra tillsammans, speciellt Tiger och Yuffie, de är som ett förälskat par. Så söta och de är nästan alltid tillsammans    



Tiger har det så bra som någon katt kan ha..

han behöver inte ens gå ut och kissa fastän han har en stor skog att göra det i.

Det finns kattoa inomhus    


Det enda han behöver göra är att äta, sova och lata sig. Och ta en promenad i skogen då han känner för det. ( om nu inte hans matte anser att han behöver lite motion)  


Att sitta i fönstret och kika på småfåglar och ekorrar är också en trevlig hobby

  





Ovido - Quiz & Flashcards